11 Mar 2025  Düsseldorf / Almanya

Henkel 2024'e ait yıllık sonuçları açıkladı

2024’te elde edilen son derece başarılı sonuçlar, “Amaca Yönelik Büyüme Gündemi”nin başarılı bir şekilde uygulandığını gösteriyor

  • 2024 mali yılında yakalanan güçlü iş performansı.
    • Satışlar: Yüzde 2,6 gibi iyi bir organik büyümeyle 21,6 milyar Euro.  
    • Faaliyet karı (VFÖK)*: Yüzde 20,9 gibi kayda değer bir büyümeyle 3,1 milyar Euro.
    • VFÖK marjı*: 240 baz puanlık güçlü bir artışla yüzde 14,3 seviyesine ulaşıldı.
    • İmtiyazlı hisse senedi başına karlılık (EPS)* önemli ölçüde artış gösterdi: Sabit kur ile yüzde 25,1 oranında artışla 5,36 Euro olarak gerçekleşti.
    • 2,4 milyar Euro seviyesinde güçlü serbest nakit akışı.
  • Temettüde önerilen çift haneli artış yüzdesi:
    İmtiyazlı hisse senedi başına 2,04 Euro (yüzde 10,3 artış).
  • 1 milyar Euro’ya kadar hisse geri alımı kararı verildi.
  • “Amaca Yönelik Büyüme Gündemi”nin uygulanmasında daha fazla ilerleme kaydedildi.
    • Tüketici Markaları: Planlanandan daha hızlı entegrasyon sağlandı, portföy tedbirleri tamamlandı, 2025 sonuna kadar tüm tasarruflar hayata geçirilmiş olacak.
    • Yapıştırıcı Teknolojileri: 2023'te hayata geçirilen yeni yapılanma olumlu sonuçlar veriyor
    • İddialı iklim koruma hedefleri: Net-sıfır yol haritası belirlendi.
  • 2025 mali yılı için öngörü: Şirket, yıla yavaş bir başlangıçla girerek ve yıl içinde hızlanma ile, gelir ve net kar açısından daha fazla büyüme için hazır.
    • Organik satış büyümesi: Yüzde 1,5 ile 3,5 oranları arasında.
    • VFÖK marjı*: Yüzde 14,0 ile 15,5 seviyeleri arasında.
    • İmtiyazlı hisse senedi başına karlılık (EPS)*: Düşük ila yüksek tek haneli yüzde aralığında artış (sabit kur ile).

Henkel CEO'su Carsten Knobel “2024, büyük zorluklar ve çeşitli ekonomik belirsizliklerle dolu bir mali yıl oldu. Yine de, geçtiğimiz yıl boyunca Henkel'de tutarlı bir ilerleme kaydettik ve önemli hedeflere ulaştık, hatta bu hedefleri aştık. Her şeyden önce, 2024'te elde edilen son derece iyi iş sonuçları, ‘amaca yönelik büyüme gündemi’mizin başarılı bir şekilde uygulandığını göstermektedir” şeklinde konuştu. "2024‘te satışlarımızda güçlü bir organik büyüme elde ettik, karlılığımızı ise önemli ölçüde artırdık. Brüt kar marjında güçlü gelişimin desteğiyle marjımız 2,4 puan arttı. Bunun yanı sıra, imtiyazlı hisse başına kazançta yüzde 25’lik kayda değer bir artış elde ettik. Ürünlerimizin müşteri ve tüketiciler için hedeflenen şekilde değer kazanması, kazancımızdaki iyileşmenin temel itici gücü oldu. Ayrıca, Tüketici Markaları entegrasyonuyla elde edilen tasarruflar ve açıklanan portföy optimizasyon tedbirleri de bu güçlü sonuçlara katkıda bulundu.”

Carsten Knobel sözlerine şöyle devam etti: “Aynı zamanda, örneğin tüketici ürünleri sektöründe hız kazanan pazarlama faaliyetleri ve her iki iş birimindeki başarılı inovasyonlar aracılığıyla, işlerimize ve gelecekteki büyümemize yönelik yatırımlara devam etmemiz çok önemliydi. Hissedarlarımızın şirketin başarılı gelişimine katılmalarını istiyoruz. Bu nedenle, Yıllık Genel Kurul’da temettüde çift haneli bir artış teklif edeceğiz. Ayrıca, 1 milyar Euro’ya varan yeni bir hisse geri alım programına karar verdik.”

Carsten Knobel sözlerini, “Geçtiğimiz yılın sonuçları, Henkel'in dönüşümünün başarılı bir şekilde sürdüğünün ve ‘amaca yönelik büyüme’ye dair stratejik gündemimizle şirketi gelecekte en iyi şekilde konumlandırmak için doğru yolda olduğumuzun açık bir kanıtıdır.” "Bu durum, zorlu bir iş ortamına rağmen satış ve karlılıkta artan büyüme beklediğimiz 2025 mali yılına ilişkin öngörüde de kendini göstermektedir. Tüm Henkel çalışanlarına gösterdikleri üstün performans için teşekkür ediyorum. Ekip çalışmaları ve olağanüstü bağlılıkları sayesinde şirketimiz bir kez daha zorlu bir yılı başarıyla tamamlamış bulunuyor." şeklinde sonlandırdı.

2025 Yılına Yönelik Öngörü

2024'te yakalanan orta düzeydeki büyüme artışının ardından, 2025'te küresel ekonominin yine ılımlı bir büyüme göstermesi beklenmektedir. Bu, Henkel için tüketici ürünlerinin önemli alanlarında hem endüstriyel hem de tüketici talebinin ılımlı bir düzeyde artacağı izlenimini veriyor. Buna ek olarak, küresel enflasyonun 2025 mali yılında önceki yıllara kıyasla düşmeye devam etmesi ve faiz oranlarının da gerilemesi bekleniyor.

Doğrudan malzeme fiyatlarıyla ilgili olarak Henkel, 2024'ün yıllık ortalamasına kıyasla düşük ila orta seviyede tek haneli yüzdelik bir artış beklemektedir. Döviz kurlarına bağlı satış dönüşümünde, düşük tek haneli yüzde aralığında nötr ila negatif bir etki yaşanacağı öngörülmektedir. 

Ayrıca, genel makroekonomik ve jeopolitik ortama ilişkin dalgalanma ve belirsizliğin yıl boyunca yüksek seyretmesi beklenmektedir.

Bu varsayımlar ışığında, Henkel 2025 mali yılında satışlarda yüzde 1,5 ile 3,5 arasında organik büyüme elde etmeyi bekliyor. Yapıştırıcı Teknolojileri iş birimi için yüzde 2,0 ile 4,0 arasında, Tüketici Markaları için ise yüzde 1,0 ile 3,0 arasında organik büyüme beklenmektedir. Düzeltilmiş satış kazancının (düzeltilmiş VFÖK marjı) yüzde 14,0 ile yüzde 15,5 arasında olması bekleniyor. Yapıştırıcı Teknolojileri için düzeltilmiş satış kazancının yüzde 16,0 ile 17,5 arasında, Tüketici Markaları için ise yüzde 13,5 ile 15,0 aralısında olması beklenmektedir. Sabit kur ile imtiyazlı hisse senedi başına karlılıkta (EPS), düşük ila yüksek tek haneli yüzde aralığında bir artış beklenmektedir. 

Bu nedenle, yılın başında daha yavaş bir seyir beklenmektedir. Bununla birlikte, organik satış büyümesinin yıl içinde hızlanması ve 2025 mali yılının ikinci yarısının ilk yarısına kıyasla daha güçlü geçmesi beklenmektedir. Bu durum her iki iş birimi için de geçerlidir. Bunun sebepleri arasında, zorlu bir tablo sunan endüstriyel koşullar ile, başta Kuzey Amerika olmak üzere bazı pazarlarımızda gözlemlenen büyümede yavaşlama ve tüketici duyarlılığı sayılabilir.

Tüketici Markalarında, özellikle 2024'ün ilk yarısındaki güçlü ve yenilikçi ürün lansmanları sayesinde bir önceki yıla kıyasla yüksek organik satış büyümesi elde edildiği dikkate alınmalıdır. 2025'te inovasyon lansmanları yılın ikinci yarısında daha ağırlıklı olacaktır. Buna ek olarak, 1-1-1 yaklaşımının tamamlanmasıyla bağlantılı olarak tedarik zincirimizde ortaya çıkan tek seferlik operasyonel etkiler ve promosyon planlamaları, birinci çeyrekte organik satış büyümesine katkıda bulunacak, aynı zamanda miktar açısından önceki yılın gerisinde kalmamıza neden olacaktır. Birinci çeyrek için organik satış büyümesinin yüzde -2 ile -4 arasında olması, fiyatlandırmanın ise pozitif gerçekleşmesi beklenmektedir. 2025 yılının tamamı için, hem miktar hem de fiyat kaynaklı genel pozitif organik satış büyümesi beklenmektedir.

2025 yılının tamamında, her iki iş birimi ve dolayısıyla Grup için bir önceki yıla kıyasla daha yüksek bir marj ve dolayısıyla karlılık artışı beklenmektedir. 2025 mali yılının ilk iki ayındaki gelişmeler, Henkel'in ve her iki iş biriminin de güçlü bir ilerleme kaydettiğini göstermektedir.

2024 Mali Yılında Grup Genelinde Satış ve Kar Performansı

Henkel Grup'un 2024 mali yılındaki satışları, bir önceki yıla kıyasla yüzde 0,3 oranında nominal bir artış göstererek 21,586 milyar Euro’ya ulaştı. Döviz kurları satışlar üzerinde yüzde -1,8 oranında negatif bir etki yarattı. Bu kur etkilerine göre düzeltilmiş satış büyümesi yüzde 2,1 olarak gerçekleşti. 2023'te Rusya'daki ticari faaliyetlerimizin bırakılması başta olmak üzere satın alma ve elden çıkarmalar da satışlar üzerinde yüzde -0,4 oranında negatif bir etki yaptı. Organik satış büyümesi, yani döviz kurları ve satın alma/elden çıkarmalara göre düzeltilmiş büyüme, yüzde 2,6 oranında güçlü bir gelişme gösterdi. Bu gelişme, hem fiyatlandırma hem de miktardaki pozitif ivmeden kaynaklandı.

Yapıştırıcı Teknolojileri iş birimi, özellikle Mobilite ve Elektronik iş alanının etkisiyle yüzde 2,4'lük iyi bir organik satış büyümesi elde etti. Tüketici Markaları iş birimi, özellikle Saç iş alanının etkisiyle yüzde 3,0 oranında güçlü bir organik satış büyümesi kaydetti.

Düzeltilmiş faaliyet karı (düzeltilmiş VFÖK), yüzde 20,9 oranında önemli bir artışla 3,089 milyar Euro’ya yükseldi (önceki yıl: 2,556 milyar Euro).

2024 mali yılındaki düzeltilmiş satış kazancı (düzeltilmiş VFÖK marjı) bir yıllık dönemde önemli ölçüde artarak yüzde 14,3 seviyesinde gerçekleşti (2023: yüzde 11,9).

İmtiyazlı hisse senedi başına karlılık yüzde 23,2 gibi kayda değer bir artışla 5,36 Euro seviyesine ulaştı (bir önceki yıl: 4,35 Euro). Sabit kur ile imtiyazlı hisse senedi başına karlılık yüzde 25,1 oranında artış gösterdi.

Satış yüzdesi olarak net işletme sermayesi, bir yıllık dönemde hafif bir artışla yüzde 3,0 seviyesine ulaştı (2023: yüzde 2,6).

Serbest nakit akışı önceki yıla kıyasla düşüş göstererek toplamda 2,362 milyar Euro olarak gerçekleşti. Önceki yıl gözlenen serbest nakit akışı seviyesi (2023: 2,603 milyar Euro), net işletme sermayesinin normalleşmesinden olumlu yönde etkilendi.

Net mali durum, -93 milyon Euro ile, özellikle satın almalar için yapılan ödemeler nedeniyle önceki yılın biraz altında kaldı (31 Aralık 2023: 12 milyon Euro).

Yönetim Kurulu, Denetleme Kurulu ve Hissedarlar Komitesi, 28 Nisan 2025 tarihinde yapılacak Yıllık Genel Kurul’da, imtiyazlı hisse senedi başına önceki yıla kıyasla yüzde 10,3 artışla 2,04 Euro, serbest dolaşımdaki hisse senedi başına ise yüzde +10,4 artışla 2,02 Euro temettü önerecektir. Bu, yüzde 37,9 ödeme oranına tekabül etmekte olup, hedef aralık olan yüzde 30 ila yüzde 40 bandı içindedir. Temettü artışı, Henkel Grup’un geçtiğimiz mali yıldaki güçlü finansal performansı ve sağlam mali yapısı sayesinde mümkün olmuştur.

2024 Mali Yılında İş Birimi Performansı

Yapıştırıcı Teknolojileri iş biriminin satışları, 2024 mali yılında toplam 10,970 milyar Euro ile bir yıllık dönemde nominal olarak yüzde 1,7 artış göstermiştir. Döviz kurları yüzde -1,8 oranında olumsuz bir etki yaratırken, satın almalar/elden çıkarmalar satışları yüzde 1,1 oranında artırmıştır. Satışlarda yüzde 2,4 organik artış yakalanmıştır. Satışlardaki bu artış, özellikle bazı hedef pazarlarda artan talebin etkisiyle yılın ikinci yarısında bir önceki yıla kıyasla gerçekleşen güçlü bir miktar artışından kaynaklanmıştır. Fiyatlar, bir önceki yıl seviyesinde korunmuştur. Düzeltilmiş faaliyet karı 1,817 milyar Euro ile bir yıllık dönemde çift haneli bir yüzde artışı kaydederek iş birimi açısından yeni bir rekor teşkil etmiştir. Düzeltilmiş satış kazancı, bir yıllık dönemde 190 baz puanlık önemli bir artışla yüzde 16,6 olarak gerçekleşti.

Tüketici Markaları iş birimi satışları nominal olarak bir önceki yılın yüzde -0,9 altında seyrederek toplam 10,467 milyar Euro olarak gerçekleşti. Kur etkileri, satışları yüzde -1,8 oranında düşürdü. Büyük oranda Rusya'daki ticari faaliyetlerin Nisan 2023'te bırakılması kaynaklı olarak, satın almalar/elden çıkarmalar satışlar üzerinde yüzde -2,0 oranında olumsuz bir etki yarattı. Satışlarda yüzde 3,0 oranında bir organik artış yakalanmıştır. Bu satış büyümesi fiyatlardaki çok güçlü gelişmeden kaynaklanırken, miktarda esasen devam eden portföy optimizasyon tedbirleri nedeniyle düşüş yaşanmıştır. Düzeltilmiş faaliyet karı 1,419 milyar Euro ile bir önceki yılın (1,115 milyar Euro) önemli ölçüde üzerinde gerçekleşmiştir. Düzeltilmiş satış kazancı bir önceki yıla kıyasla 300 baz puan gibi önemli bir artışla yüzde 13,6'ya ulaşmıştır.

Dönüşümde Büyük İlerleme

Geçtiğimiz birkaç yıllık dönemde Henkel birçok alanda köklü bir değişim geçirmiş ve amaca yönelik büyümeye dair stratejik gündemini tutarlı bir şekilde uygulamıştır. Uzun vadeli ve sürdürülebilir başarının başlıca itici güçleri, sürekli dönüşüme yönelik irade ve kararlılıktır. Amaç, sonuçlarda sürdürülebilir bir iyileşme sağlamaktır. Bu hedefe ulaşmak için şirket sürekli olarak kendini yenilemeli ve gelişmelidir. Bu dönüşüm tüm alanlarda sürmektedir.

Tüketici Markaları: Birleşme planlandığından daha hızlı ilerliyor

Henkel'in yakın tarihindeki en önemli değişikliklerden biri, tüketici ürünleri iş birimlerinin Tüketici Markaları iş birimi adı altında birleştirilmesi yönünde 2022'nin başında duyurulan düzenlemedir. Yeni iş birimi 2023 başından bu yana yeni yapısıyla faaliyet göstermekte olup, olumlu gelişmeler hızla gözlemlenmiştir. Geçtiğimiz 2024 mali yılında, daha önce birbirinden ayrı faaliyet gösteren tüketici ürünleri iş birimlerini tek bir platformda birleştirme kararının doğruluğu açıkça ortaya çıkmıştır.

Tüketici Markaları iş biriminin entegrasyonu; ekip entegrasyonu, portföyün yeniden yapılandırılması ve sinerji kazanımı açısından başlangıçta planlanandan çok daha hızlı ilerlemiştir. Entegrasyonun, öncelikle satış ve pazarlama ekiplerinin birleştirilmesini içeren ilk aşaması 2024 yılında tamamlandı. 2023'ten bu yana devam eden ikinci aşamada, üretim ağları ve tedarik zincirindeki iyileştirmelerle sağlanacak maliyet tasarruflarının 2025 yılı sonuna kadar bütünüyle gerçekleşmesi beklenmektedir.

Bir yandan da Tüketici Markaları iş birimi, güçlü markaların ve yüksek brüt kar marjına sahip işlerin yanı sıra, pazarlarda ve kategorilerde lider konumlara da sürekli olarak odaklanmaktadır. Güçlü büyümeye ve yüksek marjlı marka ve işlere odaklanmanın olumlu etkileri gözlenmeye başlandı: Tüketici Markaları içinde 2024'teki gelirlerin yarısından fazlasını sağlayan ilk on marka, pozitif yönde miktar büyümesinin yanı sıra çok güçlü bir organik büyüme elde etti. 

Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimindeki Gelişme Devam Ediyor

Yapıştırıcı Teknolojileri iş birimi de değerlendirmeye konu yıl boyunca genel olarak iyi bir iş performansı sergileyerek önemli ilerleme kaydetmiştir. Bu iş birimi, 800'den fazla endüstri segmentinde dünya çapında 100.000'den fazla müşteriye yaklaşık 20.000 ürün ve çözüm sunmaktadır. Bu geniş ve kapsamlı portföy, küresel ölçekteki faaliyetler ve müşteri odaklı çözümler geliştirme uzmanlığı ile birleştiğinde Henkel’i pazarda benzersiz kılmaktadır. Mobilite ve Elektronik, Ambalajlama ve Tüketici Ürünleri ve Nalburiye, İnşaat ve Profesyonel olmak üzere üç iş alanı ile Yapıştırıcı Teknolojileri iş birimi gelecekteki önemli trendlere odaklanmaktadır. Bu trendler arasında e-mobilite ve bağlantılılık, yani sistemler arası artan etkileşim ve sürdürülebilirlik başı çekmektedir.

Bir yandan kısmi olarak yeni liderlik ekipleriyle birlikte iş alanlarının modernize edilmiş yapısı, bir yandan da yarının trendlerine tutarlı bir şekilde odaklanılması, zorlu geçen 2024 yılında iş biriminin güçlü gelişimini desteklemiştir.

Tüm Stratejik Önceliklerde Daha Fazla İlerleme Sağlandı

Zorlu bir makroekonomik ve jeopolitik ortamda bile Henkel, geçtiğimiz mali yılda büyüme stratejisini istikrarlı bir şekilde uygulamayı sürdürdü ve tüm alanlarda önemli ilerlemeler kaydetti. Şirket, iş ve marka portföyünü daha da geliştirdi, inovasyon, sürdürülebilirlik ve dijitalleşme alanlarında rekabet gücünü artırdı, iş modellerini optimize etti ve kurumsal kültürünü güçlendirdi.

Aktif portföy yönetimi kapsamında Henkel, bir yandan bazı faaliyetlerini durdurarak veya elden çıkararak, bir yandan da yeni satın almalarla portföyünü daha da geliştirmiştir. Bu yılın başlarında Kuzey Amerika'daki perakende markaları iş kolunun satılmasıyla Henkel, portföy tedbirlerini tamamladı. Bu tedbirler geçmişte ayrı olan tüketici iş birimlerinin birleşmeye başlamasıyla duyurulmuştu. Perakende Markaları iş kolunun, sinerji yaratma potansiyeli ve entegre Tüketici Markaları platformuyla stratejik uyumu sınırlı olduğundan Tüketici Markaları iş biriminin ana ekseni dışında kalan bir faaliyet olarak tanımlanmıştır. Bu değişiklikle birlikte, Henkel'in 2022 yılının başından bu yana elden çıkardığı ya da durdurduğu marka ve faaliyetlerin toplam satış tutarı 1 milyar Euro’yu aşmıştır.

Aktif portföy yönetimi, portföyün satın almalar yoluyla güçlendirilmesini ve genişletilmesini de kapsamaktadır: 2024 yılının başlarında Henkel, Çin'in tanınmış saç bakım markası Vidal Sassoon'u satın aldı. Bu satın alma, perakende sektöründeki premium segmenti de kapsamak suretiyle Tüketici Markaları iş biriminin Çin'deki yerel portföyünü mükemmel bir şekilde tamamlıyor. Vidal Sassoon marka portföyü şampuanlar ve saç kremleri ile premium saç bakım segmentine hizmet etmenin yanında, şekillendirme ve saç bakım ürünlerini de kapsamaktadır.

Henkel bir yandan da ABD merkezli Seal for Life Industries'i satın alarak Yapıştırıcı Teknolojileri iş birimindeki portföyünü daha da genişletti. Bu şirket yenilenebilir enerji, gaz ve su gibi sektörlerde altyapıya yönelik koruyucu kaplamalar ve sızdırmazlık çözümleri sunmaktadır. Bu adım, yine altyapı bakım ve onarım çözümleri konusunda uzmanlaşmış bir şirket olan Critica Infrastructure'ın 2023'te satın alınmasını tamamlayıcı niteliktedir. Bu satın almalarla Henkel, cazip ve gelecek vaat eden bakım, onarım ve tamir alanlarındaki mevcut portföyünü genişletti ve ileride daha fazla büyümek için bir temel oluşturdu.

Henkel, 2024 yılında da önemli trendlere hitap eden ve müşteriler ve tüketiciler için değer yaratan çok sayıda inovasyonu piyasaya sundu. Yapıştırıcı Teknolojileri iş birimi için geçtiğimiz yıl genel merkezde, iş biriminin en büyük global inovasyon merkezi olan Inspiration Center Düsseldorf'a doğrudan bağlı, son teknolojiye sahip bir batarya test merkezi açıldı. 

Bu yeni test merkezi, Henkel’in e-mobilite alanındaki yetkinliklerini artırarak otomotiv ve batarya üreticileri için önde gelen bir geliştirme ve inovasyon ortağı konumunu pekiştirdi.

Tüketici Markaları iş birimindeki yeniliklere bir örnek olarak ise Perwoll için yeni geliştirilen ve tekstil ürünlerine bakım yapmakla kalmayıp aynı zamanda giysilerin renklerinin korunmasına da yardımcı olan enzim teknolojisi gösterilebilir Lifler üzerindeki yenileme etkisi on yıkama sonrasında dahi fark edilebilir ve böylelikle tekstillerin daha uzun süre kullanılmasına katkı sağlar.

Bunların yanında Henkel, sürdürülebilirliği faaliyetlerinin ayrılmaz bir parçası haline getirmiş ve bu alandaki kararlılığını daha da pekiştirmiştir. Bu sürecin bir parçası olarak Henkel, tüm değer zinciri boyunca emisyon azaltımına yönelik genişletilmiş hedefleri içeren bir net sıfır yol haritası geliştirdi. Şirket, Paris İklim Anlaşması’nda kararlaştırıldığı üzere küresel ısınmanın 1,5 °C ile sınırlandırılmasına bağlayıcı bir katkıda bulunmayı hedeflemektedir. Henkel'in Bilim Temelli Hedefler Girişimi (Science Based Targets initiative) tarafından onaylanan yol haritası, 2045 yılına kadar net sıfır sera gazı emisyonuna ulaşmak için şirketin yaptıklarının ana hatlarını ortaya koyuyor. Bu adımlar arasında tüm değer zinciri boyunca kapsamlı tedbirler yer alıyor. Ayrıca Henkel, DAX endeksindeki şirketler arasında dünya çapında cinsiyetten bağımsız ücretli ebeveyn iznini uygulamaya koyan ilk kuruluş oldu. Bu adım hem çalışanlar arasında hem de kamuoyunda son derece olumlu tepkilerle karşılandı.

Henkel ayrıca dijitalleşme alanındaki ilerlemelerini daha da ileriye taşıdı. 2024'te Yapay Zeka (AI) alanındaki hızlı gelişmeler gündemin merkezinde yer aldı. Yapay zeka yıllardır Henkel’in dijital stratejisinin ayrılmaz bir parçası olagelmiştir. Örnek olarak, yapay zeka teknolojisi; süreç otomasyonunda, yapıştırıcı geliştirme laboratuvarında, sanal ortamda birbirine bağlı olan global üretim tesislerinde, üretim tesislerindeki otonom robotlarda ve Henkel'in marka web sitelerinde chatbotlar (sohbet robotu) için kullanılmaktadır. 2024 yılında dijital birim Henkel dx, iç yapılarını daha da optimize etti, dijital uzmanlığını güçlendirdi ve açık inovasyon kültürünü teşvik etti. Henkel ayrıca SAP, Microsoft ve Adobe gibi dünya genelinde lider dijital şirketlerle stratejik ortaklıklarından da fayda sağladı. Bu ortaklıklar, Henkel'in kendi dijital platformlarına ve projelerine en son teknolojileri entegre etmesini sağlıyor. Henkel, dijital inovasyonlara hız vererek, platform stratejisini geliştirerek ve tüm iş birimleri ile fonksiyonlar arasında iş birliğini artırarak Bilişim Teknolojileri (IT) verimliliğini kayda değer şekilde artırdı.

Uzun vadeli büyüme stratejisi kapsamında Henkel, geleceğe hazır işletme modelleriyle uzun vadeli başarı elde etmek için, sürekli olarak iş birimlerini dinamik pazarların gereklilikleri ve değişen müşteri beklentileriyle uyumlu hale getirmektedir. Şirket genelinde iş süreçlerinin sürekli olarak iyileştirilmesi de bu kapsamdadır. 

Bunun bir örneği, Hindistan'ın Bangalore kentinde, 500'den fazla IT uzmanının tam entegre bir dijital merkez oluşturmak için çalışmakta olduğu global bir teknoloji merkezinin açılması olmuştur. Henkel bu sayede maliyet verimliliğini artırmakta ve şirket içi uzmanlığını geliştirmektedir. Teknoloji merkezinin önümüzdeki yıllarda daha da genişletilmesi planlanmaktadır. Henkel ayrıca girişim faaliyetlerini tek bir çatı altında birleştirmiştir. Henkel, 2025 ila 2028 yılları arasında S/4Hana yazılımına geçiş sürecinde yapılarını ve süreçlerini nasıl daha çevik ve esnek bir hale dönüştürebileceğini de değerlendirecektir. Bu bağlamda, örneğin, Almanya'dan başlayarak mevcut iki iş birimi için ayrı tüzel kişilikler kurulması ve şartları sağlayan büyük ülkelerde bu sürecin kademeli olarak genişletilmesi düşünülmektedir. Grup ve iş birimlerinin stratejik ve operasyonel yönetimi aynen korunacaktır. Bu yapılanma ile hem işletmelerin gelecekteki ihtiyaçlarını hem de Henkel'in büyüme gündemini desteklemek amaçlanmaktadır.

Henkel ayrıca geçtiğimiz yıl şirket kültürünü daha da sağlamlaştırdı. 2023'te başlatılan Kültürel Dönüşümü Hızlandırma (Accelerate Cultural Transformation - ACT) girişimi, Grup’un global organizasyonu genelinde başarıyla sürdürülmüştür. Bu girişim, ekipler arasında daha güçlü bir bağ kurulmasını ve daha derin bir diyalog geliştirilmesini teşvik etmektedir. Geçen yıl ACT girişimi, yapıcı geri bildirim vermeye ve açık şekilde değerlendirmeye odaklanmıştı. İş birliği kültürü, çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılığın teşvik edilmesiyle yakından bağlantılıdır. Henkel, çeşitliliği daha da geliştirmek için üç temel unsuru esas alan bir strateji izlemektedir: Kampanyalar ve etkinlikler gibi çeşitli formatları hayata geçirerek farkındalık yaratmak. Liderlere ve çalışanlara yönelik eğitim programları aracılığıyla kapsayıcı davranışı güçlendirmek. Son olarak, iş-yaşam dengesini destekleyen programlar sunmak ve yapısal engelleri kaldırarak çalışma koşullarını sürekli iyileştirmek.

Henkel'in hedeflerinden biri, 2025 yılı sonuna kadar tüm yönetim kademelerinde cinsiyet eşitliğini sağlamaktır. Bugün Henkel'in dünya genelinde yönetim pozisyonlarının yaklaşık yüzde 42'sinde kadınlar görev yapmaktadır.

Carsten Knobel düşüncelerini şu sözlerle özetledi: "2024 mali yılı Henkel için çok başarılı ve önemli bir dönem oldu. Yıl içinde iki kez yükselttiğimiz mali hedeflerimize ulaştık. ‘Amaca yönelik büyüme gündemi’mizi tüm stratejik alanlarda istikrarlı bir şekilde uyguladık ve dönüşüm sürecimizi kararlılıkla ve başarıyla sürdürdük. Hedeflerimiz doğrultusunda ilerliyoruz ve şirketimizin dönüşümü somut sonuçlar veriyor. Net bir strateji, güçlü bir ekip ve benzersiz bir şirket kültürüyle geleceğe hazırız."

 

* Tek seferlik gider ve gelirler ile yeniden yapılandırma giderlerine göre düzeltilmiştir.

Basın Bülteni (179,7 KB)