Tüm faaliyetlerimizde etik davranmaya gayret eden bir şirket olarak imajımız ve itibarımız, her bir çalışanımızın kurallara uymasına bağlıdır. Henkel çalışanlarından yasalara ve standartlara riayet etmeleri, çıkar çatışmalarından kaçınmaları ve Henkel'in iş yaptığı çeşitli ülkelerin ve kültürlerin yerel teamüllerini, geleneklerini ve sosyal davranışlarını dikkate almaları beklenir. Henkel etik açıdan kestirme çözümlere başvurmaz. Uygunsuz davranışlar asla Henkel'in menfaatine hizmet etmez ve ihlallere müsamaha gösterilmez. Uyum, Henkel'in iş süreçlerinin ayrılmaz bir bileşenidir.
Yönetim Kurulu, Uyum Organizasyonunun genel sorumluluğunu taşır. Henkel'in Uyum Organizasyonu, yasalara ve iç standartlara global uyumu sağlar. Henkel, global olarak sorumlu "Baş Hukuk Müşaviri ve Baş Uyum Yöneticisi (CCO)" yönetiminde, merkezi bir Kurumsal Uyum Ofisinin yanı sıra yerel ve bölgesel Uyum Yöneticilerinden oluşan ve tüm Henkel grubunu kapsayan bir Uyum Organizasyonu kurmuştur. CCO, disiplinler arası bir Uyum ve Risk Komitesi (CRC) ile Henkel'in çeşitli fonksiyonlarının ve iş birimlerinin üyeleri tarafından desteklenmektedir. Farklı görev ve sorumluluklar açıkça tanımlanmıştır.
Uyum organizasyonu üç seviyede faaliyet gösterir: “Önleme”, "Tespit" ve "Tepki". Bu organizasyon, grup çapında uyum faaliyetlerini yönetir, eğitimleri koordine eder, hem iç hem de dış düzenlemelere uyulmasını gözetir ve global olarak geçerli olan iç standartların geliştirilmesine ve uygulanmasına destek olur.
Uyum konuları Yönetim Kurulu, Gözetim Kuruluna bağlı Denetim Komitesi, Hissedarlar Komitesi ve kurumsal ve yerel düzeydeki diğer birçok organ tarafından düzenli olarak raporlanır, ele alınır ve düzenlenir.