Hayata geçirdiğimiz güçlü inovasyonları, yatırımlarla destekleyerek hızlandırmayı hedefliyoruz. Bu çabalarımız, daha hızlı ve etkili içgörülere sahip olmak için, dijital araç ve verilerin kullanımının yaygınlaştırılması gibi yöntemlerle güçlendirilmiş bir inovasyon yaklaşımını içermektedir. Şirketimiz genelinde karar alma süreçlerini piyasa koşullarına daha uygun hale getirip, açık bir yenilik anlayışı ve kitle kaynaklı bir fikir oluşturma sürecinin sunduğu potansiyelden yararlanırken, bir yandan da daha çevik yaklaşımları keşfediyor, iş geliştirme ve inovasyon merkezlerine yatırım yapmayı sürdürüyoruz. Bu yaklaşımımız her iki iş biriminde de güçlü inovasyonların gelişimine imkan tanıyacaktır. İnovasyonlar ve markalar, ana kategori ve bölgelerdeki sürekli yatırımlarla desteklenecektir. Bu nedenle Henkel; reklam, dijitalleşme ve Bilgi Teknolojileri alanlarındaki büyüme yatırımlarını bir kez daha önemli ölçüde artırdı.
Bu alandaki güçlü geçmiş performansımızı temel alarak ve 2020 yılı ve sonrasına yönelik hedeflerimiz doğrultusunda ilerleyerek, sürdürülebilirliği rekabette fark yaratan bir faktör olarak güçlendirmeyi amaçlıyoruz. Tüketiciler, müşteriler, partnerler, ve genel olarak toplum açısından son derece önemli olan üç önemli konuda önümüzdeki kilometre taşlarını belirledik: 2030 yılına kadar faaliyetlerimizde iklim-pozitif olma yolunda, üretimimize ait karbon ayak izini yüzde 65 oranında azaltmayı ve tüketicilerimiz, müşterilerimiz ve tedarikçilerimizle birlikte 2025 yılına kadar, 2010 baz yılına kıyasla 100 milyon ton karbondioksit tasarrufu sağlamayı planlıyoruz. Ayrıca 2030 yılına kadar, tedarik ettiğimiz elektriğin yüzde 100'ünü yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlamayı hedefliyoruz. Döngüsel bir ekonomi ve sıfır plastik atık hedefi çerçevesinde çalışarak 2025 yılı için iddialı ambalaj hedefleri belirledik: Henkel'in ambalajlarının yüzde 100'ünün geri dönüştürülebilir veya yeniden kullanılabilir olmasının1 yanı sıra, tüketici ürün ambalajlarımızdaki fosil esaslı ve daha önce geri dönüştürülmemiş plastikleri yüzde 50 oranında azaltmayı hedefliyoruz. Ayrıca, partnerlerimizle birlikte yüzde 100 sorumlu kaynak kullanımı yoluyla bünyesinde faaliyet gösterdiğimiz toplumlar üzerinde ortaya koyduğumuz pozitif sosyal etkiyi güçlendirmek istiyoruz. Bu etkiyi yaklaşık 48.000 çalışanımızın katılımından faydalanarak gerçekleştirmeyi ve 2030 yılına kadar dünya genelinde 30 milyon kişinin yaşamına katkı sağlamayı hedefliyoruz.
Sürdürülebilirlik, tüm faaliyetlerde güçlü bir şekilde yer alacaktır. Sürdürülebilirliği inovasyon stratejilerinde merkezi konuma getiren Tüketici İş Birimi, ürün portföylerini özellikle sürdürülebilir ambalaj çözümlerine ve amaca yönelik markalar yaratmaya odaklanarak geliştirecektir. Yapıştırıcı Teknolojileri, endüstri standartlarını belirleyen ürünler ve teknolojiler aracılığıyla kendi potansiyelini geliştirmeye devam edecektir.
Dijitalleşmeyi müşteri ve tüketici değeri yaratan bir araca dönüştürmeyi amaçlıyoruz. Doğrudan tüketici ilişkileri için mevcut dijital platformların kapsamını genişleterek ve yenilerini yaratarak tüketici iş birimlerinde 1’e 1 etkileşimi ve dijital satışları artırmak istiyoruz. Endüstriyel iş birimlerinde gerçekleşen baştan sona müşteri odaklı dijitalleşme, yeni iş potansiyeli üretmek ve müşteri deneyimini tüm temas noktalarında daha dijital hale getirmek için kullanılacak. Buna ek olarak, baştan sona veri entegrasyonu yönündeki çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Bu da şirkete, yapay zeka tarafından yönetilen yenilikçi ve kişiye özel çözümler geliştirmek gibi fırsatlar sağlayacak. Aynı zamanda, başta gelecek odaklı becerilere ve sektörde derin teknolojik uzmanlığa sahip veri bilimciler ve mühendisler olmak üzere dijital yeteneklere yatırım yapacağız. Son olarak, dijital işletme odağını ve verimliliğini güçlendirmeyi amaçlıyoruz. Dijital yapımızı baştan sona yeniden organize edecek ve “Dijital İşletme” adı ile yeni bir yapı oluşturacağız. 2019 sonunda, yeni bir CDIO (Dijital ve Bilişim Yöneticisi) pozisyonu oluşturduk. Henkel bünyesindeki Dijital ve Bilgi Teknolojileri ekipleri bundan sonra, direkt olarak CEO’ya bağlı olan CDIO liderliğinde, bir arada faaliyet gösterecek.
Henkel’in yeni “Dijital İş Modeli” iki ana temel üzerine inşa edilmiştir: Birincisi, verimliliği değer zinciri boyunca iş süreçlerini ve Bilgi Teknolojileri sistemlerini sürekli optimize ederek yöneten bir araç olan “İş Teknolojisi.” İkinci temel ise, piyasa odaklı bir geliştirme ve inovasyon birimi olan “Henkel Dijital.” Bu çatı altında Berlin, Silikon Vadisi ve Asya’da dijital inovasyon merkezleri oluşturmayı hedefliyoruz.
1 Kalıntıların geri dönüştürülebilirliği etkileme ya da geri dönüşüm akışlarını kirletme ihtimali bulunan yapıştırıcı ürünler hariç.