STRATEJIK ÇERÇEVE

Henkel’de bizler geleceğimizi, amacımız ve değerlerimiz üzerine inşa ettiğimiz uzun vadeli stratejik çerçevemiz doğrultusunda şekillendiriyoruz.  

Bu stratejik çerçeveyle birlikte, amaca yönelik büyümeye net bir şekilde odaklanıyoruz. Bu da şu anlama geliyor: Pazarlarımızın üzerinde büyüyebilmek için müşterilerimize ve tüketicilerimize üstün değer sunmayı, sürdürülebilirlik alanındaki liderliğimizi güçlendirmeyi ve Henkel’de çalışanlarımızın hem profesyonel hem de kişisel olarak gelişimlerine katkı sağlamayı hedefliyoruz.

Stratejik çerçevemizin temel unsurları; güçlü markalar ve çözümlerden oluşan kazanan bir portföy, inovasyon, sürdürülebilirlik ve dijitalleşme alanlarında net bir rekabet avantajı, geleceğe hazır iş modelleridir. Tüm bunlar ise iş birliğine dayalı bir kültür ve yetkilendirilmiş ekiplerden oluşan güçlü bir temel ile desteklenmektedir.

2020’Lİ YILLARI

AMACA YÖNELİK BÜYÜME

İLE KAZAMANK

(’Purposeful Growth’)

Shaping our Future - Thumbnail

Kazandıran bir portföyü titizlikle oluşturmak

Başarılı bir portföy yönetimi, sürdürülebilir ve karlı iş performansının anahtarıdır. Bu nedenle özellikle,  entegre iş birimimiz olan Tüketici Markaları'nda, portföy tedbirlerinin duyurulmuş ve tamamlanmış olmasının ardından, marka ve iş portföyümüzü aktif portföy yönetimi çerçevesinde sürekli olarak geliştiriyoruz. Aynı zamanda, her iki iş biriminde de birleşme ve satın alma faaliyetleri stratejimizin ayrılmaz bir parçası olmaya devam ediyor ve güçlü bilançomuz tarafından destekleniyor.

Güçlü inovasyonları hızlandırmak

Hayata geçirdiğimiz güçlü inovasyonları hızlandırmayı amaçlıyor, güçlendirilmiş bir inovasyon yaklaşımını benimsiyoruz. Örneğin, tüketici davranışları ve pazar trendlerine dair daha hızlı ve daha doğru içgörüler elde edebilmek için dijital uygulamalardan ve veriden faydalanıyoruz. Organizasyon genelindeki karar alma süreçleri pazara en yakın noktalarda gerçekleşiyor. Dış paydaşlarla olan iş birliklerimizde ise açık inovasyonun potansiyelinden her geçen gün daha fazla yararlanıyor, çevik yöntemler kullanıyor ve inovasyon merkezlerine yatırım yapmaya devam ediyoruz. Temel kategorilerde ve kilit bölgelerde inovasyonlara ve markalarımıza istikrarlı şekilde yatırım yapıyoruz.

Sürdürülebilirliği gerçek bir rekabet avantajı olarak güçlendirmek

Sürdürülebilirliği, gerçek bir rekabet avantajı olarak güçlendirmeyi hedefliyoruz. Sürdürülebilirlik, rekabet üstünlüğü yaratmak, iş performansımızın artmasını sağlamak öte yandan müşterilerimiz, tüketicilerimiz ve tüm paydaşlarımız için değer yaratmak adına temel bir unsurdur.

Sürdürülebilir kalkınmayı sağlamak için, bugüne kadar kaydettiğimiz ilerlemelere dayanarak ve bunu daha da ileriye taşımak üzere, titizlikle izlediğimiz ‘2030+ Sürdürülebilirlik Hedefi Çerçevemiz’ ile kendimize iddialı hedefler belirledik ve hedefleri kararlılıkla hayata geçiriyoruz. Farklı ‘Çevresel, Sosyal ve Yönetişim’ (ESG) boyutlarını bu çerçeveye dahil ettik ve odaklanacağımız ana alanları tanımladık:

  • Yenileyici Gezegen: Döngüsel ekonomi, iklim- nötr bir gelecek ve doğanın yenilenmesi hedefiyle çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu doğrultuda, iklim, döngüsellik ve doğa alanlarında çözümler geliştirmek amacıyla iş faaliyetlerimizi ileri taşıyoruz. 
  • Gelişen Topluluklar: İşimiz ve markalarımız aracılığıyla insanların daha iyi bir yaşam sürebilmelerine aktif olarak katkı sağlıyoruz. Bu hedefle, eşitlik, eğitim ve refah konularına odaklanıyoruz.
  • Güvenilir Ortak: Ürün kalitesi ve güvenliğine bağlılığımızın yanı sıra, iş başarısını dürüstlükle sağlamak için performans, şeffaflık ve iş birliği odağında hareket ediyoruz. 

İş birimlerimizin inovasyon yetkinlikleri, çalışanlarımızın kapsamlı bilgi birikimi, ürünlerimizin ürünlerimizin müşterilerimizle ve tüketicilerle buluştuğu çeşitli temas noktaları gibi güçlü yönlerimize temel alarak ilerlemeye devam ediyoruz. 

İlgili sürdürülebilirlik derecelendirmelerindeki değerlendirmeler ise, başarılarımızın ve ilerlememizin tarafsız bir şekilde teyidini sağlıyor.  

Dijitalleşme ile müşteriler ve tüketiciler için artı değer yaratımını artırmak

Dijitalleşmenin sunduğu fırsatlardan yararlanarak, müşterilerimize ve tüketicilerimize sağladığımız artı değeri artırmayı hedefliyoruz. Tüketicilerimizle doğrudan etkileşime geçiyor, dijital satışlarımızı büyütmeye odaklanıyoruz. Bu süreçte, hedefli desteklerle güçlendirdiğimiz bir dijital yetenek havuzu oluşturuyoruz. Nihai hedefimiz ise dijital iş odağımızı güçlendirmek ve verimliliğimizi artırmaktır. Bu bağlamda, dijital ve IT ekiplerini bir araya getirmek amacıyla 2019 yılında kurduğumuz dijital birimimiz Henkel dx, kilit bir öneme sahiptir.

İş modellerini sürekli olarak optimize etmek
İş modellerimizi sürekli olarak optimize etmeye çalışıyoruz ve bu esnada, süreçlerimizin ve yapılarımızın rekabetçiliğini sürekli olarak iyileştirmeyi hedefliyoruz. Müşteri ve tüketici yakınlığını artırmayı, daha hızlı karar alma süreçleri oluşturmayı ve verimlilik kazanımlarını daha da artırmayı hedefliyoruz.

İş birliğine dayalı kültürümüzü güçlendirmek

Sağlam bir kurumsal kültür, paylaşılan değerler ve güçlü bir ekip olarak iş birliğinin net bir şekilde anlaşılması, büyüme hedefimizi başarıyla sürdürmek için gereklidir. Bunun önemli temellerinden biri, amacımız “Gelecek Nesiller için İyiliğe Öncülük Ediyoruz” ve tüm çalışanlarımızı birleştiren ‘Liderlik Taahhütleri’mizdir. Kültürel dönüşümün sürekli devam eden bir süreç olduğuna inanıyoruz; bu bağlamda, iş birliği ve yetkilendirmeye odaklanarak, çalışanlarımızın gelecekteki yetkinlikleri için becerilerini keşfetmelerini sağlıyor ve onların sürekli olarak kendilerini geliştirmelerine alan açıyoruz.